Pages

Monday, May 31, 2010

Rindu...

Rindu... tetiba aku rindu. Aku rindu pada mak, aku rindu arwah ayah. aku rindu semua... Aku nak jumpa mak.... Aku tau aku takkan dapat jumpa arwah ayah lagi. Tapi insyaAllah di sana nanti kami akan bertemu. Moga2 dimakbulkan kami satu keluarga dipertemukan di sana nanti. Amiin...
Sunyi... aku selalu rasa sunyi dan alone. Ye la kan aku dok sorang (huk huk huk gelak...). Tu lah padan muka aku sape suh berlagak dulu.. hik hik hik.
Bahagia... susah nak definisikan bahagia ni. sesetengah orang akan rasa bahagia bila dia banyak duit dan dikelilingi kemewahan. Sesetengahnya pulak bahagia bila ada keluarga yang besar.. meriah katanya. Bagi sesetengah yang lain pula bahagia dengan segala apa yang di milikinya.
Aku?? Ya, aku bahagia punya keluargaku. kebahagiaanku adalah keluargaku. Walau kami selalu tidak sependapat, berbeza kesukaan dan minat, berlainan kerjaya dan prinsip hidup namun ada ketika kami duduk bersama dan bergelak ketawa. Dalam banyak2 perbezaan antara kami anak-anak Pak Ngah & Mak Ngah, tetap ada persamaan antara kami.
Walau jauh di mata namun tetap dekat di hati... itu lah kami. Perbezaan kerjaya dan tuntutan kehidupan memisahkan kami. Mak kekal di rumah usang tinggalan arwah ayah tercinta ditemani si bongsu yang gigih menagih ilmu sebelum berdepan SPM yang akan tiba. Along pula di bandar... Busy busy dan busy memberi ilmu nan secubit kepada anak-anak didiknya. Aku di sini, menanti satu hari yang bakal memberiku khabar2 gembira yang sekian lama ku tunggu... Nuna, nun di JB. Di tengah kota yang di penuhi manusia yang gigih dan tekun mencari rezeki dan tidak kurang yang gila mengejar harta dunia. Demi mencari rezeki yang halal, segala cabaran dan dugaan akan di hadapinya dengan tabah. InsyaAllah ALLAH itu MAHA PEMURAH & PENYAYANG. Akeem, ilmu di timba sebanyak mungkin untuk jaminan masa depan yang cerah. Semoga mendapat keberkatan dan segala kemudahan... Chiyo yang nun jauh di sana. Doa bonda tercinta tak putus mengharapkan keselamatan dan kesejahteraannya. Mohon dipermudahkan segala urusannya...pada YANG MAHA KUASA tempat bergantung. Demi segulung ijazah dan satu cita-cita murni, kau nun jauh di seberang laut. Kau adalah kebanggaan kami, dik.
Kasih ibu membawa ke syurga... kasih bapa berkorban nyawa... Kasih si anak tiada akhirnya...Semoga kebahagiaan ini kekal hingga ke akhirnya.

No comments:

Post a Comment